اگرچه نرمکنندهها احتمالاً موفقترین نوآوری اخیر هستند که به راهروی مواد شوینده لباسشویی دست یافتهاند، اما تنها آنها نیستند. ژانویه گذشته، تنها چند ماه پس از عرضه Tide with a Touch of Downy.
مواد شوینده اصفهان به عنوان دومین شوینده جدید نام خود را ثبت کرد که برای صرفه جویی در هزینه با کارکرد موثر در آب سرد طراحی شده است. Dial به سرعت با نسخه ای از Purex که برای اثربخشی در آب سرد فرموله شده بود، دنبال شد.
میچل از P&G برخی از چالش های توسعه یک شوینده موثر در آب سرد را برمی شمرد. در دماهای پایین، خاک جامد می ماند و ذوب نمی شود. بنابراین در هنگام شستشو به سختی آویزان و جدا می شوند.
علاوه بر این، در دمای آب سرد، واکنش های شیمیایی و آنزیمی معمولی کندتر است و سورفکتانت های کالا تمایل به رسوب دارند، به ویژه در حضور خاک یا سختی.
میچل میگوید: «ما در مورد این چالش نه تنها در آزمایشگاههایمان، بلکه با مصرفکنندگان ژاپنیمان که منحصراً در آب سرد شستشو میدهند، چیزهای زیادی یاد گرفتهایم.
او میافزاید که برای مایع و پودر تاید کلدواتر، P&G همچنین به چندین مشارکت مداوم با سازندگان مواد شیمیایی روی آورد. هر دو نسخه Tide Coldwater از یک سیستم سورفکتانت آبگریز استفاده می کنند که به گفته میچل، خاک های روغنی را در آب سرد حل می کند.
او می گوید که این عملکرد با سفارشی کردن مولکول سورفکتانت و افزودن یک سیستم پلیمری منحصر به فرد به دست آمده است.
نسخه مایع از ترکیبی از آنزیمهای پروتئاز و کربوهیدرات استفاده میکند که با مشارکت تامینکنندگان توسعه یافتهاند، که میچل ادعا میکند که بهویژه بر روی بقایای نامحلول خاک در آب سرد موثر است. او می گوید که این پودر علاوه بر این حاوی سطوح بالایی از یک فعال کننده سفید کننده آب سرد است.
عرضه مواد شوینده آب سرد در ایالات متحده همزمان با افزایش قبوض انرژی و افزایش آگاهی مصرف کنندگان از هزینه گرمایش آب شستشو بود.
به عنوان مثال، وب سایت و تبلیغات P&G بر 63 دلاری که مصرف کنندگان می توانند سالانه با شستن در آب سرد صرفه جویی کنند، تأکید می کند.