فیلتراسیون غشایی یک روش عملی و اقتصادی برای تکه تکه کردن اجزای شیر بر اساس اندازه مولکولی در فرآوری لبنیات است، با اولین کاربردهای فیلتراسیون غشایی، ساخت پنیر و فرآوری آب پنیر (Kosikowski، 1974). هنگامی که برای فرآوری شیر مایع اعمال می شود، اولترافیلتراسیون (UF) معمولاً برای افزایش یا استاندارد کردن غلظت پروتئین در حالی که غلظت لاکتوز را کاهش می دهد، استفاده می شود.
برای اطلاع از این موضوع که یک لیتر شیر چند لیوان است می توانید به این سایت مراجعه نمایید.
تحقیقات زیادی در مورد اثرات فیلتراسیون غشایی بر ویژگیهای حسی و پذیرش مصرفکننده شیر مایع وجود ندارد.
با این حال، مطالعات حسی پانل آموزش دیده نشان می دهد که تغییر غلظت کل پروتئین در شیر مایع با استفاده از UF باعث ایجاد تفاوت در ظاهر به جای ویژگی های طعم می شود (Quiñones و همکاران، 1997، 1998).
با این حال، تغییر نوع پروتئین (یعنی پروتئین سرم و کازئین) با میکروفیلتراسیون در نوشیدنیهای شیر (چنگ و همکاران، 2019a,b) تفاوتهای طعمی ایجاد میکند.
برای دانستن اینکه یک کیلو گوشت برای چند نفر قیمه مناسب است می توانید اطلاعات خود را کاملتر نمایید.
یعنی کاهش طعم پخته / گوگرد و مقوا / خمیر در نوشیدنی های مبتنی بر پروتئین شیر حاوی پروتئین سرم شیر کمتر به عنوان درصدی از کل پروتئین (Cheng et al., 2019b).
حذف پروتئین سرم را می توان از طریق میکروفیلتراسیون به دست آورد، و شیر میکروفیلتر شده UHT ممکن است نسبت به شیر معمولی طعم بد پخته/گوگرد کمتری داشته باشد.
نیاز به تعیین مقدار پروتئین سرم شیر قبل از UHT برای از بین بردن طعم های ناخوشایند پخته/گوگرد باید از شیر حذف شود.
راندمان حذف پروتئین سرم از شیر در انواع غشایی متفاوت است (به عنوان مثال، سرامیکی در مقابل پلیمری)، با غشاهای میکروفیلتراسیون سرامیکی که به حذف پروتئین سرم شیر بالاتر از شیر بدون چربی دست می یابند (Zulewska et al., 2009).
برای رشد تجارت و سرمایه گزاری می توانید با ورود به سایت اراد برندینگ به راحتی با مشاوران متخصص در این حوضه تماس برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.
شایان ذکر است که برند شیر UF Fairlife (Fairlife LLC, Chicago, IL) که دارای 50 درصد پروتئین بیشتر، 30 درصد کلسیم بیشتر و 50 درصد قند کمتر نسبت به شیر معمولی است، در سال 2016 رشد 79 درصدی در فروش دلاری داشته است.
، نشان دهنده پذیرش بالای مصرف کننده برای محصولات شیر UF است (واتسون، 2017).
این مشاهدات همچنین به دلیل علاقه مداوم مصرف کنندگان به ارزش افزوده و نوشیدنی های لبنی کاربردی و همچنین افزایش پروتئین است.
برای فهمیدن و کاربرد انواع محصولات نظیر وایتکس و آلومینیوم می توانید با مراجعه به این سایت اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایید.
تحقیقات بیشتری برای تعیین پذیرش مصرف کننده محصولات شیر UF برای بزرگسالان و کودکان ضروری است.
- منابع:
- تبلیغات: